8 de Març: Dones, Disseny, Treball

Alumnado - Unitat igualtat — 11 marzo 2025

L’Escola d’Art i Superior de València celebra el 8 de Març dialogant amb sis alumnes egressades al voltant del disseny i la seua incorporació al món laboral.

El passat dilluns 10 de març es van celebrar dos conversatoris a Vivers i Velluters amb motiu del 8 de Març, Dia Internacional de la Dona, on les exalumnes Cristina Alises, Paula Llopis, Carmen Herrero, Lis Domínguez, Gloria Izquierdo i Natalia Poveda van compartir les seves experiències sobre la formació en disseny i la seva trajectòria professional. Les participants van reflexionar sobre els reptes i oportunitats al sector, especialment sobre el sostre de vidre i la bretxa salarial que encara existeixen en el món laboral.

Després de les xerrades, es va obrir un espai de debat amb el públic assistent, compartint les seues experiències sobre els reptes actuals per a les joves dissenyadores, continuant la reflexió sobre la necessitat d’un sector més igualitari.

 

La jornada es va tancar amb un micro obert en què dues alumnes de l’especialitat de Disseny Gràfic; Celia Calatayud (@celiacalatayud) i Laia Gil (@_laiaya), van posar punt final a la jornada amb les seues cançons originals.

L’acte, organitzat per la Unitat d’Igualtat, va posar en valor el paper de les dissenyadores i va contribuir a visibilitzar la seva presència en l’àmbit professional.

Castellà

El pasado lunes 10 de marzo se celebraron dos conversatorios en Vivers y Velluters con motivo del 8 de Marzo, Día Internacional de la Mujer, en los que las exalumnas Cristina Alises, Paula Llopis, Carmen Herrero, Lis Domínguez, Gloria Izquierdo y Natalia Poveda compartieron sus experiencias sobre la formación en diseño y su trayectoria en el mundo laboral. Las participantes reflexionaron sobre los retos y oportunidades que han encontrado en el sector, fomentando un diálogo enriquecedor con el público asistente.

 

Tras las charlas, se llevó a cabo un micrófono abierto en el que dos alumnas de la escuela, Celia Calatayud y Laia Gil, interpretaron varias canciones, creando un espacio de encuentro y expresión artística.

El acto, organizado por la Unidad de Igualdad, puso en valor el papel de las diseñadoras y contribuyó a visibilizar su presencia en el ámbito profesional.

 

[ssba]